SELAMAT DATANG~~~

DLIA JANE COLLECTION

Butik Dlia Jane

Butik Dlia Jane
OCTOBER 2011 - ALHAMDULILLAH keadaan butik terkini , bangga dengan hasil usaha ku dengan sokongan yang diberikan oleh orang orang tersayang

2010 - Tahun Pertama Beroperasi

2009 - Permulaan perniagaan secara realiti

Tuesday 16 October 2012

Suka Dan Duka Seribu Mimpi Dalam Pencarian Model Dlia Jane Collection Seisi 2012/13 ( Part 2 )

Kisah kali ini adalah berkaitan dengan part yang 1 sebelum ini , bagi yang masih tidak membaca part 1 jom DJC copy kat link ini senang untuk jadikan rujukan .

 Suku Duka Seribu Mimpi Dalam Pencarian Model Slia Jane 2013 - Part 1

Sebelum ini DJC ada nyatakan yang permasalahan tempat kejadian untuk acara mekap telah siap dan selesai semuanya  sepenuhnya semua telah dibincangkan dan dipersetujui kedua belah pihak akan tetapi banyak lagi perkara perkara yang perlu diambil tahu , banyak cerita tentang majlis ini tetapi kali ini jom DJC kongsi pula bercerita tentang proses memnyiapkan baju untuk para peserta .

Untuk pengetahuan semua baju baju para finalist Pencarian Model Bagi DLIA JANE COLLECTION adalah milik DJC sendiri dari memilih material sehinggalah membuat baju baju tersebut .Proses membeli material bermula dari seawal febuari 2012 di Bandung , dan proses membuatnya mengambil masa selama 4-6 minggu , sbb tu kalau diperhatikan nanti kesemua baju fanalist tidak diletak sebarang perincian .Insyaallah baju baju tersebut akan dibuat koleksi bagi perancangan akan datang iaitu DLIA JANE BRIDAL GALLERY semoga perancangan tersebut berjaya .

Baju baju tersebut semuanya siap pada waktunya tetapi perinciannya seperti meletakkan manik dan batu memang sama sekali tidak dapat dibuat . 

Semua finalist dibekalkan baju baju tersebut , dalm 3 minggu sebelum majlis ini berlangsung mereka telah datang sendiri kekedai DJC diPutrajaya dan mencuba baju tersebut , kebanyakannya baju yg dicuba sesuai dengan mereka tetapi antara ramai ramai tu hanya peserta ZARIFAH yang bajunya terpaksa di"otter" sepenuhnya kerana sendat dan teramat ketat .

Semuanya selesai , dan apapila mereka menerima baju berkenaan , bermulalah taks bagi mereka kerana mereka terpaksa pula mencari kesesuaian untuk dipadankan dengan tudung dan kasut mereka serta kelengkapan lain bagi memperindahkan lagi gaya persembahan mereka semasa difinal nanti .

So selesailah tugas DJC bagi masaalah baju masa final nanti , untuk post kali ini tiada pula gambar dapat diletakkan kerana nak beri " surprise" untuk kalian kalian yang mengikuti cerita bagi pencarian model bagi DJC .

Oleh kerana post ini tiada diletakkan sebarang gambar jadi DJC akan  masukkan sekali cerita tentang sehari sebelum hari kejadian yang sebenar pada cerita di part ke 3 , jangan lupa ikuti cerita tersebut dalam masa terdekat .

Sampai jumpa lagi yer .....   

ok DJC beri gambar gambar baju yang digayakan oleh mereka , ......

Ini adalah semua barisan model model DJC , maaf sesangat unt 2 orang finalist yang telah menukar baju , ini adalah kerana DJC juga yang salah kerana tidak memaklumkan jangan menukar baju untuk seisi photografi bersama pemenang .

 
Oleh kerana 2 peserta yang telah menukar baju , dan kalian tidak dapat melihat jelitawan ini memperagakan baju DJC , so inilah baju yang mereka peragakan semasa berada di hari pemilihan .

Stay tune yer banyak lagi cerita tentang suka duka pencarian model DJC seisi 2012/13 .
 

  



No comments:

Post a Comment